Juhlinbäckens Asta

Det går tungt

Publicerad 2012-09-20 10:54:00 i Blandat, Jakt,

En ledig dag som denna så kan man passa på att göra en liten älgjaktsrapport. Man kan med ett enda ord sammanfatta hela början på älgjakten 2012. Ordet är SKIT.
 
Älgarna verkar ha varit på något slags träningsläger hos Usain Bolt i sommar. De har en jävulsk fart på benen och börjar sin löprunda långt innan hundarna ens hinner fram och börja skälla. Så det är utan tvekan den höst som jag har minst skalltid under septemberjakten. Älg verkar det finnas gott om, och jag skulle kunnat skjuta några stycken som kommit springande med eller utan hund bakom sig. Men det ska mycket till innan jag skjuter älg då inte hundarna är med och har gjort ett vettigt arbete. Och med hundarbete menar jag inte att det sprungit två mil efter älgen utan att få skälla överhuvudtaget. Så det är bara ta nya tag och jag tror nog att innan hösten är över så har jag hunnit höra hundarnas skall och förhoppningsvis även hunnit presentera nya bössan för skogens konung. Skam den som ger sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela