Juhlinbäckens Asta

Nyfikna Johan

Publicerad 2011-09-08 21:46:59 i Jakt,

Jag har blivit mer och mer nyfiken på hur hundarna arbetar med älgarna. Speciellt första kontakten med älgen avgör mkt hur hela arbetet kommer att bli.

Som jag skrev i sommar så har jag köpt en kamera att montera på bössan för att visa lite hur jag själv smyger och kikar på ett ståndskall. För något tag sen fick jag idén att montera kameran på hunden för att kika hur dom arbetar. Igår fick jag första filmen där man kanske kan lära sig lite hur Mira arbetar. Sammanfattning kommer väl så småningom då jag fått fler arbeten på film. Jag tog i alla fall en bild av dataskärmen då jag spelade upp filmen i datorn så att ni också får se hur det kan se ut. Kvalitén blev ju inte super då jag tog en bild på datorn. Men man ser då i alla fall vad det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela