Juhlinbäckens Asta

Inte så tokig morgon

Publicerad 2011-10-06 07:59:19 i Blandat,

Här hemma är det mesta lugnt och stilla bortsett från att grannen i snart 1 veckas tid har hållit på med att gräva ett stort hål på sin tomt. Det är fortfarande oklart vad han pysslar med, men av storleken och djupet på hålet så gissar jag på en gigantisk swimingpool.

På lördag så gäller det, vi åker upp till Överkalix för att tävla med Delah på KM. Vi kommer nog åka upp mitt i natten för på boendet får man inte ha hund!?!?! Så nu ska vi hålla tummar och tår för att hon är i sitt esse och vinner hela skiten. Däremot är det ju faktiskt inte bara hur hunden jobbar som spelar roll utan tyvärr så handlar det också om en del tur. Jag hoppas på att hon i alla fall tar en etta så att hon blir champion och sedan försöker jag övertyga mig själv om att resten bara är en bonus som inte spelar så stor roll. Jag tvivlar på att Johan håller med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela