Juhlinbäckens Asta

En dag i skogen

Publicerad 2011-10-27 21:46:26 i Jakt,

Efter en lite halvlång sovmorgon så åkte jag ut på ön och tänkte att Delah skulle få springa en sväng och kanske hitta nån ko å kalv som är lovligt byte där. Efter en tur med en mycket stor älgko som inte ville stå still ens ett enda skall så gick vi en sväng i ett litet område där det oftast är älg. Jag hann gå max 100 meter innan Delah började skälla en bit framför mig. Efter en rusning på 100 meter så stod den pall och efter en stund så började jag smyga mot ståndskallet i den perfekta terrängen. Det dröjde inte länge innan älgen kom smygande bland stammarna och den lilla tjuren verkade veta att han var fredad för dagen. Till en början tyckte han inte om Delah, vilket visade sig genom sparkande klövar och korta rusningar.
Hur som helst blev det en perfekt dag för att testa lite filmning och träna inkallning. Det slutade med att jag lyckades radera den bästa filmen och inkallning blev det inte ett smack av. Men nästa gång kanske. Ett litet smakprov på Delahs skällande får ni i alla fall

Kvalitén blev inget vidare då man zoomar med en halvbillig mobil, så hornen på den gigantiska oxen syns knappt, men det är faktiskt en liten 6-taggare :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela