Juhlinbäckens Asta

Vi är utspridda

Publicerad 2011-05-24 21:44:00 i Blandat,

Elsa är på nå jobbgrejs söderut sen några dagar, så man får ju erkänna att det är lite ensamt här hemma även om det är gas i botten i Delah mest hela tiden.

Medan hon är där och jobbar så fördrev jag helgen i Luleå. Jag anmälde mig tidigare i vår på en jaktledarutbildning så man kanske får lite bättre koll på lagar och regler. Jaktledaren har massor ansvar, så det gäller att veta hur man ska minimera risken att något händer ute i skogen.

Det var en riktigt bra utbildning där man fick svar på det mesta. Det är alltid roligt att lyssna på folk som är vet vad de pratar om. Efter två heldagar där så väntade jobb natten till måndag. Det är rätt så besvärligt då man plötsligt kan jobba natt en eller ett par dagar/vecka. Uppe på nätterna och sömn på förmiddagarna gör att man blir dygnvild. Men man får nog va glad att man får jobba så mkt man gör nu. För till hösten blir det semester :-)

Jaja, imorgon väntar vanligt förmiddagsarbete, och sen ska jag hämta elsa på flyget :) om inte askan ställer till elände.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela