Juhlinbäckens Asta

Film i skogen

Publicerad 2011-05-10 13:11:58 i Blandat,

Efter en natt i jobbets tecken, och några få timmar sömn på morgonkvisten så kom jag på mig själv med att inte ha bloggat på några månader. Intresset är inte enormt och jag lär inte direkt bli nominerad som "årets bloggare" på nån fancy gala som man läser om i skvallerpressen till som tätt.

Nu har jag i alla fall vidgat mina vyer för att få lite mer intresse i bloggsidan. Den handlar ju framför att om hundarna, och planen med den i grund och botten var att valpköpare skulle kunna följa sina blivande familjemedlemmar de första  veckorna i livet. Nu är det ju jakthundar vi pratar om, och eftersom jag själv kan se oändliga mängder med jaktfilm som säljs till på tok för höga priser så tänkte jag att det är säkert fler som är intresserade av sånt.. Jag har helt enkelt köpt mig en mkt enkel och liten videokamera som man monterar på bössan, på hatten eller något annat lämpligt ställe för att få med några enkla sekvenser när man smyger på ståndskall. Det kanske kan visa lite hur mina hundar arbetar med älg och hur jag själv försöker komma i skottläge. Nu har jag inte tagit mig tid att testa den så mkt mer än lite provskjutning med .22an här hemma. Men det blir lite nytt roligt som säkert kan bjuda på ett och annat fint klipp när hösten infaller.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-05-10 17:40:13

Tummen upp! Vi funderar förresten på att göra ett studiebesök hos er här framöver och se på erat hundhus :) Om vi får vill säga! Spana in valparna på min blogg nu! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela