Juhlinbäckens Asta

Torsdag

Publicerad 2011-03-24 20:12:09 i Blandat,

I söndags gjorde vi det bästa på mkt länge. Vi gick på hockey! En tjej i min klass är tillsammans med en av killarna i Luleå HF så nu i slutspelstider blir det en hel del hockeysnack. Jag kan väl inte direkt påstå att jag någonsin varit ett speciellt stort hockeyfan men då man umgås med insatta människor är det lätt att själv också bli det. Hur som haver stod vi i alla fall mitt i klacken och skrek. Jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig det adrenalinpåslag som man faktiskt får. När det sedan blev förlängning hade jag jätteont i magen. I måndags såg vi första semin hemma i soffan men ikväll har jag inte tid för jag har tenta imorrn. Dock kan jag inte påstå att jag missar något eftersom Johan går på högvarv ute i vardagsrummet och ständigt håller mig uppdaterad med glädjevrål och ibland med lite mer ovårdade kommentarer.

Annars händer det inte så mkt här hemma. Det är farligt halkigt ("bryta lårbenshalsen-varning") ute och svårt att motionera hundarna igen. Isen börjar dessutom smälta så det är en del "flövatten" och inte alls speciellt trevligt där ute. Delah har dessutom gått och blivit lite väl skendräktig så jag hade velat dra ner drastiskt på maten en dag eller två samt tokmotionera henne för att få bort det men jag antar att vi får nöja oss med matminskning och hoppas att det hjälper. Jag känner mig som världens elakaste som låter henne vara hungrig men jag vet ju att alternativet inte alls är att föredra så det är bara till att bita ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela