Juhlinbäckens Asta

Ute i "skidspåret"

Publicerad 2011-03-14 16:59:39 i Blandat,

Nu när vädret allt mer börjar lika "påskväder" måste man ju ut och ta vara på det. Jag har tentat idag och unnade mig därför att göra kväll lite tidigare än vanligt. När sen då Johan kom hem från jobbet snörade vi på oss pjäxorna, tog varsin hund och så bar det av ut på isen.

Jag måste berömma Delah lite för hon börjar, tro det eller ej, bli riktigt duktig på att dra. Idag var det däremot inte direkt ultimat före då det har blåst upp massa drivor.

Zelda sprang mest runt som det yrväder hon är och är garanterat den som rört på sig mest. Vi andra fick nöja oss med ett par km.



Sen börjar det faktiskt bli lite behövligt med motion, både för oss och vovvarna. Det har varit ett par kalla månader och ska jag vara riktigt ärlig så har vi nog varit drabbade av latmasken. Tidigare vintrar har det varit lite svårt att motionera hundarna på ett tillfredsställande sätt men nu i och med inköpet av skidorna blir det helt plötsligt mkt enklare, för att inte tala om roligare.


Johan blev lite halshuggen men Mira ser ju iaf ok ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela