Juhlinbäckens Asta

Tillskott i familjen

Publicerad 2011-03-12 12:01:26 i Blandat,

Man kan väl säga att jag har förändrats en del sen jag var liten. Om jag fick någon idé så skulle allt hända inom tre sekunder. Det fanns ingen tid att vänta på något. Ett exempel är då mamma var i Göteborg och ringde hem och råkade säga att hon hade köpt en grön traktor åt mig. Kvällen slutade så klart med att jag somnade gråtande i trappen då jag skulle ha traktorn direkt, och inte dagen efter då mamma kom hem.

Nu för tiden är det lite annorlunda. Det tog mig ungefär tre år att köpa en fyrhjuling. Efter att fundera, titta på olika modeller, läst ungefär 4000 artiklar om olika maskiner och haft en del beslutsångest så hittade jag rätt maskin.

Samma sak räknade jag med skulle hända nu då jag kikat efter en skoter. Den gamle lynxen som jag köpte av en arbetskompis för en billig peng såldes bort till förmån för en maskin med lång matta och backväxel. Efter att ha kikat på blocket vid minsta tillfälle så dök det plötsligt upp en lämplig maskin till en lämplig peng. Ett snabbt samtal och saken var klar. Dagen efter åkte jag direkt på morgon ner till Bureå och tog en provsväng innan den fick följa med hem till Klubbudden. Motorstallet på gården består för stunden helt och hållet av prima grejer från arctic cat. Mitt senaste tillskott blev en arctic JAG 440 från det fina året 1993. Efter att ha snurrat omkring i 460 mil så hittade den hem till mig. Jag tror nog att vi ska komma överens ganska bra. Även Elsa är nog nöjd då hon nu får ha sin Panther ifred utan att jag ska låna den 50 ggr per dag för att spana. Och hon verkar ännu mer nöjd då hon fick veta att hennes skoter har fler kubik än min, men det bjuder jag på.


Det blev provkörning i börian av veckan. Jag och Ronny testade genom att
dra iväg på en 10 mils testsväng.


Elsas panther från -78 passerade just 1000 mil. Men still going strong,
och den är faktiskt grym i lössnö

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-03-12 17:41:13

Men det gick ju fort för dig att hitta en skoter! :) Men Arctic cat, vad är det? :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela