Juhlinbäckens Asta

En vanlig söndag

Publicerad 2011-07-31 14:37:09 i Blandat,

Igår var vi ute i hallonbuskarna på gården och rensade bort lite nässlor. Jag kan lova er att det inte är skönt att få en nässla rakt över näsan. Inte heller var det skönt att andas in after bite som ströks på i ren och skär panik.

Idag har det inte direkt gått bättre...
Delah börjar sakta men säkert att närma sig höglöpen vilket gör att det kommer bli en intressant söndag nästa vecka då vi ska till Överkalix och ställa ut. Jag håller tummarna för att det hinner lägga sig lite eftersom det verkar ha varit en rätt tyst löp till att börja med.

Nu blir det till att ta "titanic" ut på en liten fisketur. Om jag sedan tar mod till mig ska jag återvända till hallonbuskarna och besegra de där nässlorna en gång för alla.

Jo en sak till var det. Vi har äntligen lyckats få tummen ur och skickat in ett kort på Delah från utställningen i Piteå. Det blev kanske inte världens bästa kort men det kunde sett värre ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela