Juhlinbäckens Asta

Vi vilar

Publicerad 2010-09-18 11:48:45 i Blandat,

Det är verkligen en skitdag idag. Jag brukar normalt älska hösten men inte när det är kallt och ruggigt, det regnar och kylan kryper ända in i märgen på en.


Däremot behövs det ibland sånna här dagar för att det ska bli något vettigt gjort. Om jag ska vara helt ärlig så har huset nog fortfarande inte riktigt hämtat sig efter valparna. Det blev helt enkelt för många saker som avlöste varandra. Dagen efter att vi hade kommit hem från mamma och pappa när vi lämnade över Ajax så började ju skolan igen med allt vad det innebär. Så idag blir det städning varvat med plugg till dess att Johan behagar komma hem från skogen. I det här vädret lär han nog inte bli allt för sen (innan 20.00 i alla fall).

Jag snubblade över en väldigt rolig påminnelse här om dagen.



Det här ska föreställa vår kamerasladd som Ajax gick lös på innan han åkte. Vi uppskattar att han tuggade på "fel" kabel och skonade usb-kontakten. Nu kan man däremot inte koppla in kameran till Tvn men det var ingen större förlust.

Idag är det Delah som fått följa med till skogen. Hon har fått vila ett par dagar vilket nog var behövligt. Det är nästan läskigt vilken form hon är i. Hennes lårmuskler är verkligen enorma.

Men nu var det inte det jag skulle berätta. Igår när jag gick igenom Mira (jag brukar göra det på kvällarna) så upptäckte jag något på Miras vänstra lår. Det visade sig att hon stampat in en pinne rakt framifrån vid lårbenet. Tur var väl det för om hon fått det från sidan rakt in i muskeln hade det nog blivit ett betydligt djupare sår. Nu syns det faktiskt inte speciellt mkt. Vi rengjorde i alla fall och hoppas på att vi inte ska behöva lägga om det, utan att det får läka ifred.



Ser ni den svarta "pricken"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela