Juhlinbäckens Asta

Trött Delah

Publicerad 2010-09-16 22:15:19 i Blandat,

Jag och Johan har lite olika åsikt om det här med bloggande. Jag tycker att han ska skriva om allt som händer i skogen för det kan ju vara kul att veta och läsa om. Han är av en annan åsikt och tycker att han bara behöver skriva när något intressant händer, typ en död älg eller liknande. Nu har jag väntat sedan i tisdags på att han ska skriva men nu skiter jag i det och tar över rodret igen, annars lär det aldrig finnas något nytt att läsa.

I tisdags jagade Delah älg, och SOM hon jagade älg. Dagen började med att Delah (som normalt är energi "hundifierad") inte alls ville följa med till skogen. Det gick så långt att Johan tog på henne kopplet där hon låg i bädden och började dra lite menande, Hunden väljer då att hoppa upp i sängen till mig och kura ihop sig lite menande. Efter många om och men följde hon i alla fall med (tjurig hund, tjurigare husse...) Jag vet inga detaljer om vad som hände i skogen annat än att hon sprang omkring 4 mil och när dagen var över så tog Johan upp henne i famnen där han satt i bilen. Det blev "sprattel sprattel" men när Johan strök henne på magen en eller två gången så blev det "stön, suck" och där somnade Delah i husses famn. Det har aldrig någonsin skett på det sättet.

Behöver jag tillägga att det var en trött hund?


En extremt trött Delah

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-09-18 11:16:20

Ha ha ha kul! Bra att du tar över så vi får ta del av tex den roliga historien med en sovande älghund i husses famn, förstår ju samtidigt att jägaren är trött efter en jaktdag och inte har så stor lust att blogga.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela