Juhlinbäckens Asta

Söndag 26/9

Publicerad 2010-09-27 14:19:29 i Jakt,

Delahs tur att springa i skogen idag.  Gick tom på förmiddagen och inga nya spår syntes i den nattgamla frosten.

På eftermiddagen hann jag bara släppa henne och gå ett par hundra meter innan hon började skälla. Så klart hade jag med stort besvär just tagit mig över en bäck som jag då även var tvungen ta mig tillbaka över.
Fast ståndskall vid en myrkant och jag tog mig in på 80 meter innan jag stannade för att vänta tills älgarna visade sig. Tyvärr var det inte alls på något sätt sikt på sidan om myren, utan mer en vägg av sly och små granar där älgarna hade parkerat. En orolig vind var möjligtvis anledningen till att älgarna inte visade sig på myren utan gick en bit åt andra hållet in i tjockskogen.

Så där höll det på en timme ungefär. Ett elände att smyga när de står i tätt sly, så jag provade att smyga runt och krypa och åla och allt annat man kan testa. Men till slut fick det vind av en passare som hade satt sig 400 meter rakt i vind för älgarna.Sken in på grannmarken och där skällde Delah tills det var helt svart ute. Det blev eld och korvgrillning medan Delah skällde för fullt. En trevlig kväll även om jag hellre hade haft en av de där kalvarna med mig hem.

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-09-27 14:38:43

Kikar in.. Hur var din helg? :)

Postat av: lucke

Publicerad 2010-09-27 14:45:28

Hejsan, göres idag? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela