Juhlinbäckens Asta

KM 2010

Publicerad 2010-10-12 10:30:30 i Blandat,

I helgen har vi varit fullt upptagna med tävling. Vi har inte tävlat själva med hundarna, men varit mkt delaktiga ändå.
Det började med att vi steg upp klockan 02.00 natten till lördag för att samlas klockan 03 då frukosten till de tävlande skulle vara klar vid 4 tiden. Elsa hade en plats i köket där det skulle göras både frukost och lunch under dagen.
Jag behövde inte va där lika tidigt då jag skulle samlas halv 5. Tanken är ju att jag ska bli jaktprovsdomare, och då krävs först att man går några elevprov, vilket innebär att jag följer med en utbildningsdomare på ett vanligt jaktprov och sen gör vi varsin bedömning av provet. Därefter jämförs våra prov och utbildningsdomaren gör ett utlåtande om hur jag skött mig under dagen.

jag tror nog att jag fick godkänt på mina två elevprov i helgen. Tyvärr lyckades inte hundarna så bra. Lördag kom upptaget mkt nära bilen, och söndag blåste det storm vilket jag tror var anledningen till att älgarna var otroligt nervösa.

Vidare ska det till vintern bli nån sorts teori, och nästa år är det aspirantprov som gäller. Då krävs att man går minst två prov där hundarna tar pris. Sen får vi se hur det går med den biten.

Helgen verkar lyckad med 27 prisprov (enligt uppgift), vilket är ett bra resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela