Juhlinbäckens Asta

Helg igen

Publicerad 2010-10-22 19:19:29 i Jakt,

Veckorna går i en väldig fart nu tycker jag. Delah är ju sjukskriven, så därför har Mira jagat ganska hårt senaste tiden.

Då minnet sviktar om vilka dagar allt hänt (och jag inte ids kolla i mina anteckningar) så lämnar jag bara ett litet resultat för senaste tiden. Jag har gjort fyra släpp med Mira sedan jakten börjat om. Det har resulterat i fällda älgar vid tre av släppen. Jag hade en kompis med mig en dag som fick fälla en älg för Mira på ett mycket långsamt gångstånd och även jag har fått fälla några älgar efter att hon gjort bra jobb. Även det släpp som inte resulterade i någon fälld älg gav ett bra läge, men eftersom tjuren lämnade ståndskallet och kom rakt i famnen på mig så fick den fortsätta sin resa genom skogen. Det är inte särskilt intressant att fälla älg som kommer smygande då hunden skäller ståndskall en bit bort.

Imorgon är det dags igen. Målet för kommande dagar är att hitta en tjur som står bra för hunden. Om jag får så tänkte jag gå mot snöberget imorgon och se vad som finns där.. Nån älg tror jag säkert finns där, bara hoppas att det inte är så vasst i marken så tassarna tar stryk. Det lär visa sig.
En kalv för Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela