Juhlinbäckens Asta

Det finns ingen tid

Publicerad 2010-10-25 17:46:37 i Blandat,

Jag har så mkt att göra att jag knappt hinner andas, det är i alla fall så det känns. Johan bara jobbar och jagar medan jag har slutspurt i skolan. Tentade idag och sen gör jag den andra på onsdag. Igår var faktiskt första målet varm mat jag åt hemma på hela veckan, tror jag, fast jag kommer inte riktigt ihåg när sist var.
Med tanke på allt plugg tar jag mig inte direkt ut om dagarna utan vi sitter mest i en skrubb nånstans på skolan och gräver ner oss i böcker. Det skulle inte förvåna mig om jag blir ljusskygg till råga på allt.



Stackars Johan fick lite lätt panik i lördags när jag kom hem på kvällen och frågade "vad som hänt med hunden".



Ni kan ju gissa att han fick lite lätt panik för de hade ju jagat hela dagen så att hon gick och la sig var ju inte direkt något konstigt. Efter X antal samtal till hundägande vänner så ringde han veterinären. Kan ni förstå att ett samtal där vi bara vill veta antalet kortisontabletter vi ska ge kostar 200:-?. Den här gången var det faktiskt tur i oturen att Delah gick på kortisonkur. Problemet är nu bara att vi har för få tabletter så absolut senast imorgon måste vi till veterinären och få fler.
Jag tycker verkligen inte om när hundarna är "trasiga".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela