Juhlinbäckens Asta

Vi jobbar på det

Publicerad 2010-11-23 22:25:31 i Blandat,

Det är alltid Johan som ställer ut hundarna. Han har en förmåga att få en hund att uppföra sig bättre än väntat i ringen. Jag vet inte om det beror på att han har bra tempo eller att han får en speciell kontakt med hunden. Till och med Delah som normalt kan vara lite av ett yrväder sköter sig när det är dags för utställning. Nu börjar det ju däremot bli lite mer seriöst med utställningarna och då är det ju viktigt att allt går som planerat. Därför har vi börjat öva på att ställa upp Delah. Det tog ett tag innan hon fattade att det inte alltid krävs tricks och konster för att få en godis. Vi började försiktigt med både röst och handkommando men nu kör vi bara på handkommando (ibland i komb. med "stanna" då jag vill kunna stå en bit ifrån.) Det börjar faktiskt ta sig och på torsdag när jag är ledig ska vi köra egen ringträning här hemma för att få till rätta "posen". Hon sträcker så mkt bättre på sig om man får henne i rörelse först vilket är i stort sett omöjligt i vårt lilla och trånga vardagsrum.



Det är ju inte direkt något superkort. Varken hon eller fotografen (Johan) gjorde riktigt som jag ville. Men ni ser, skam den som ger sig. Det här ska nog gå vägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela