Juhlinbäckens Asta

Vad hände med Murphys lag?

Publicerad 2010-11-09 17:21:47 i Blandat,

Johan pappas bil har gått sönder och hans mamma har åkt till Maldiverna med Ewert. Därför har vi lånat hennes bil och lånat ut den lilla blå faran.
Sist Johan lånade sin mammas bil vid en av hennes trippar till Kanarieöarna prickade han ett mitträcke på E4 och böjde halva bilen. Med andra ord har vi bara gått och väntat på att något ska hända med bilen (typiskt vår tur). Idag på väg hem från skolan kommer det helt plötsligt en älg springande i ilfart rakt framför bilen. Den var så otroligt nära att helljuset rent av centrerades på älgen. Jag hann tänka "Jaha, det här va ju typiskt min tur". Men se på rackarn, Murphy måste ha gått och lagt sig eller kanske han också åkt på semester för varken jag, bilen eller älgen blev mos. Jag tackar mina reflexer och älgen som hade vett att springa för glatta livet. Men jag kan inte sluta undra hur det kunde bli såhär. Det var ju som upplagt, lånad bil och allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela