Juhlinbäckens Asta

Om allt som vi inte gjort idag

Publicerad 2010-06-05 20:46:25 i Blandat,

Den här dagen var tänkt att bli en sån där dag då man bara gör vettiga saker, när man "gör bort" allt man inte hunnit/orkat med tidigare. Det blev inte en sån dag.
Igår skrev jag min sista tenta och levde fortfarande i tron om att jag skulle få någon form av sommarlov innan campingen öppnar på riktigt och valparna tar allt för mycket av ens tid.
Idag skulle det handlas virke, det skulle målas och det skulle snickras.
Vi har inget virke på vår gård, Johans pappa bar bajs på sin släpvagn.
Det har heller inte målats eller snickrats något, jag har jobbat.
Mitt sommarlov blev nog historiens kortaste. Det varade 18 timmar...

I morgon jobbar jag visserligen inte men då ska vi va i Luleå 05.30 för att hjälpa till på utställningen.
De har inte sån tur att de får titta på våra snygga hundar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela