Juhlinbäckens Asta

Och så till resultatet...

Publicerad 2010-06-24 11:34:13 i Blandat,

Igår när jag var på jobbet tittade Miras uppfödare förbi och gjorde en liten inspektion. Jag måste säga att det är otroligt skönt att ha någon som är mer erfaren att kunna vända sig till. Hur mycket du än läser och förbereder dig så är det väldigt stor skillnad på teori och praktik.
Enligt hans utsag så är valparna väldigt fina (men det visste vi ju redan), de är lugna och Mira har bra med mjölk.


3 trötta killar

Så till det som säkert många undrar över. Hur många blev det nu egentligen?
Grattis till min mamma som gissade på "5 feta rackare". Det blev inte direkt några "feta rackare" men likväl så blev det 5st. I lådan bor det nu 4 hanar och 1 tik.
Min kära mor får nu äran att namnge en av hanarna. Alla valparna kommer få namn på A och eftersom både Mira (Asta) och Atoz kullar börjar på A så blir namnvalet lite mer begränsat. Dessutom så hade ju även jag rätt på antalet. Jag ger därför mig själv förmånen att lägga in mitt veto i val av namn. Sorry pappa, men det blir ingen Arne...


Ett par timmar gamla

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2010-06-24 13:54:27

Min gamla vovve som jag hade förr hette Adil, det är ett gammalt nordiskt namn tror jag, kan ju alltid va nåt ni kanske tycker e fint :)

Hur som helst ser valparna supersöta ut och vi längtar tills vi kan åka till er i sommar och hälsa på! Åh vad det ska bli kul att sitta på golvet och ha alla 5 valpar klättrandes och bitandes på en :D Wiee Kram på er!

Postat av: Ronny

Publicerad 2010-06-25 13:22:43

Vilka fina små! Ni vet att det bara är att hojta om ni behöver ett handtag med hundpassning eller vad som helst.

Postat av: faster

Publicerad 2010-06-26 10:01:21

Tips på namn: http://www.agria.se/agria/index.nsf/LinkFrameSet?ReadForm&url=http://www.agria.se/agria/text.nsf/id/1236

Postat av: Elsa

Publicerad 2010-06-26 10:43:08

Tack för förslagen! Tiken och två av hanarna har mer eller mindre redan namn, vi ska bara se om de fortfarande passar om ett par veckor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela