Juhlinbäckens Asta

SJ(Lö)CH Juhlinbäckens Asta (Mira) (S43661/2004)

Publicerad 2010-06-01 22:52:00 i Om oss,




Mira är min (Johans) första hund som jag köpte sommaren 2004. Som hund är hon väldigt lugn och trygg med en väldigt bestämd vilja. Hon utvecklades snabbt i skogen, med tre älgar skjutna under första säsongen. Sedan dess har hon fortsatt att utvecklas positivt. Redan första säsongen tog hon pris på jaktprov och var därmed med på ungtikslistan 2005.
Några andra meriter är:

  • 2007 blev hon jaktchampion.
 
  • 2009 beslutade jag mig för att anmäla henne till Norrbottens klubbmästerskap för älghundar. Detta resulterade i en tredjeplacering med 84 poäng, vilket var bästa Jämthund i tävlingen.
 
  • Hon har även fyra förstapris på utställning.

Mira är en fröjd att släppa i skogen. Hon har en mycket stor jaktlust och finns det en älg så hittar hon den.

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela