Juhlinbäckens Asta

Hon är tjock

Publicerad 2010-06-03 17:35:21 i Blandat,

Det är nu den verkliga nedräkningen börjar, med drygt 3 veckor kvar till beräknad födsel. Det är också nu som Mira ska börja lägga på sig mer vikt, bli rundare om magen helt enkelt. Jag tycker redan att hon är gigantisk och som sagt, det är bara början...




Jag tror på allvar att hon njuter av att vara dräktig (än så länge i alla fall). Hon har de senaste veckorna fått ett helt nytt lugn över sig. Mira är ju inte på något sätt känd för att vara en vilde men hon upplevs helt enkelt som mer harmonisk.

 

En ny rutin är även att vi brukar fråga hur puppisarna i magen mår och får då ett ljud till svar som låter som en grymtning blandat med ett stön (ni som brukar vara omkring henne vet precis vilket ljud jag menar). Sen så vinklar som kroppen lite så att jvi kommer åt att stryka henne på magen. Denna procedur upprepas sedan x antal ggr/dag.

 

Jag gillar hur allt börjar falla på plats, det här är verkligen ett liv jag skulle kunna vänja mig vid. Jag är dessutom helt övertygad att om 3 veckor så kommer jag gilla det ännu mer.


Kommentarer

Postat av: krister

Publicerad 2010-06-04 18:17:15

Äntligen har ni tid med att sätta en kull

i Jaktmaskinen. Lycka till önskar fam Berggren

Postat av: Faster

Publicerad 2010-06-04 19:49:22

Kul att hon är dräktig, ni har en spännande tid framför er.

Postat av: Anna & Andreas

Publicerad 2010-06-04 21:07:47

Kul att ni har skaffat blogg! Ännu roligare är att valparna har kommit när vi är hemma :)

Postat av: Ewert

Publicerad 2010-06-05 12:39:27

Å om sådär en 8 veckor till kommer det att vara riktigt full fart i stugan :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela