Juhlinbäckens Asta

Det går framåt

Publicerad 2010-06-30 09:30:53 i Blandat,

Det har varit ett par dagar med massor av innehåll sedan sist jag skrev. Valparna har vuxit och det ordentligt.  Vikten var nog dubblad sent måndag så det tog just över en vecka, men det kan ju också bero på att det är snudd på omöjligt att väga en valp när den far som ett jehu över hela brickan.  Jag skrev förra veckan att vi har så lugna och fina valpar. Det gäller inte längre. Klart de är fina men det låter som en skock fåglar en vårmorgon och det gott folk är inte trevligt!

 

Nu har dessutom ögonen börjat öppna sig. Börjat öppna sig är precis rätt ord för det är minstingen som börjat och än så länge ser man bara ytterst lite blått. Jag hade tänkt ta ett kort men då var Murphy framme och självklart var det slut på batteri i kameran. Får se om jag är i skick ikväll efter jobbet att ta lite kort och lägga ut. Annars får det bli imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela