Juhlinbäckens Asta

Det börjar närma sig

Publicerad 2010-06-09 07:59:33 i Blandat,

Nu är det drygt 2 veckor kvar till beräknad valpning. Än så länge sköter sig Mira exemplariskt. I början hände verkligen ingenting viktmässigt men det är ju också så det ska vara. Ett par dagar efter ultraljudet så sa det PANG och så var hon mer grislik i kroppen än hundlik.


Så här såg hon ut i morse.

Mira har det lite jobbigt just nu med mjölkstockning. Hon har lite ont men det finns ju inte så mkt man kan göra. Det "normala" vore ju att minska mängden mat och öka motionen. Det känns inte riktigt aktuellt just nu.

Jag har fått schema från jobbet. Min chef är verkligen en liten ängel ibland. Det är endast ett fåtal dagar där det kör ihop sig, annars kommer jag och Johan i stort sett att gå om varandra så att jag tar morgonpasset och han kvälspasset (ironin i det hela går inte obemärkt förbi, jag är extremt morgontrött). Jag tror att vi båda kommer börja uppskatta att han börjar 06.00. Eller i alla fall att han slutar 14.30.
För den handfull dagar som vi båda jobbar förmiddag har vi inkallat förstärkning. Vi har verkligen världens bästa vän som ska agera minimatte. I jobbet ingår mest rastning och matning, samt kolla så att alla har det bra. Men jag är övertygad om att vi nog kommer hitta henne i valplådan några gånger.


Johan och Mira för ett par dagar sedan. Lägg märke till maten runt munnen, hon är en hungrig dam för första gången i hela sitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela