Juhlinbäckens Asta

Premiärklippning

Publicerad 2010-07-04 17:03:23 i Blandat,

Ikväll blir det premiärklippning av valparnas klor. Klorna börjar bli riktigt vassa och det känns inte speciellt snällt mot Mira att vänta med det.

Valparna gör framsteg varje dag nu. Om de går på en filt så fungerar framfarten riktigt bra, ögonen är nu även helt öppna på alla valparna och de kikar nyfiket på varandra. De har även börjat kivas och brottas lite med varandra. Dock ser det ut som lite halvhjärtade försök då de inte riktigt är på den nivån än.

Valparna har också lagt sig till med vanan att "yla" (Det är inte riktigt ylning men jag vet inget bättre ord för att beskriva det). Och Det ska jag säga är allt annat än trevligt då vi alltid har dörren mellan sovrummet och vardagsrummet öppen. Det är väldigt länge sedan (ok, bara 2 veckor) jag fick en hel natts sömn. Men och andra sidan så har man ju större koll samt att Mira trivs bättre då hon gärna kommer och ligger med oss andra en stund på kvällen. Nu vill jag bara att valparna ska bli större så att vi kan ha alla tillsammans. Alla dessa grindar håller på att driva mig till vansinne!


En hungrig h1 med mat både i och utanför munnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela