Juhlinbäckens Asta

Nummer två

Publicerad 2010-07-26 22:12:00 i Blandat,

Jag brukar säga att det är de mörka valparna som hänger ihop och de ljusa som mest ligger för sig själva. Så har det varit från början och är så i viss mån än idag. H2 är nog den snyggaste valpen och har varit Johans favorit från dag 1. Jag har nog ingen åsikt eftersom jag inte har någon direkt favorit utan min favorit är aldrig samma valp från en dag till den nästa. Att han är Johans favorit säger nog en hel del eftersom det mesta i hans utseende är tvärs emot vad Johan brukar falla för (han är ljus). H2 verkar dock vara den valp som ärvt en hel del av Miras lugna temprament. Klart att han är busig precis som de andra men det vilar ett slags lugn över honom som inte direkt går att förklara, speciellt eftersom han inte är det minsta skygg.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela