Juhlinbäckens Asta

Idag har det jobbats

Publicerad 2010-07-13 22:56:54 i Blandat,

Idag har ingen av oss legat på latsidan trots att det har varit nära värmeslag. När jag steg upp i morse konstaterade jag att det verkligen var på tiden att valparna fick lite mer utrymme. Sagt och gjort, jag tog fram sågen och nu har lådan bara tre väggar och inga lister alls. Istället så finns det nu en liten hage utanför som valparna mer än gärna skuttar fram över och övar sina nyaste konster på.
Valparna är även mer medvetna om oss. Vi sitter och pratar med dem flera gånger om dagen, vilket verkar uppskattas av såväl valpar som Mira (hon blir nämligen alltid kliad). De tycker att både tår och byxben är värsta grejen och smakar oerhört gott.

Men den som har gjort det största jobbet idag är nog ändå Johan. Han tog med sig röjsågen hem så nu liknar det mer tomt än skogsdunge här ute.

En sak som jag har tänkt lite på de senaste dagarna är ni som inte har möjlighet att komma hit och hälsa på oss speciellt ofta, eller ni valpköpare som bor lite längre bort. Vad är det ni vill veta om valparna? Vilka slags kort/filmer är det ni vill se?

Alla valpar är olika individer och det blir mer och mer tydligt för var dag som går. Är ni som jag som faller för den mörka lite kaxiga valpen eller gillar ni ljusa, den lite blyga, den busiga eller den mer äventyrliga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela