Juhlinbäckens Asta

Dan före dan före dopparedan

Publicerad 2010-12-22 20:09:37 i Blandat,

På Johans jobb är det slutspurt så här innan jul. Han jobbar dubbelt idag och sen går han på ett skift imorgon på morgonen. Ibland fattar jag verkligen inte hur han orkar men jag gissar att det jobbet passar honom rätt så bra.
Här hemma är vi i alla fall i städartagen även om det går lite trögt för jag har fortfarande en hel del julklappar kvar att slå in. Ett tag såg det verkligen bistert ut på julklappsfronten men efter en intensiv måndag och tisdag så är nu alla köpta. Tvättmaskinen går för fullt och granen har jag tom lyckats få upp.



Är jag den enda som har mest julkänsla i november någon vecka inna första advent? Då vill jag verkligen göra allt men Johan säger jämt att jag ska vänta, det är för tidigt. Hur som helst slutar det i alla fall alltid med att inget blir gjort när det väl är dags för det är inte lika roligt när musten gått ur en. Därför blir det som i år och alla andra år att granen fixas i sista stund mest bara för att man ska ha en gran, inte för att man vill. Men nu när den väl står där så börjar de där julkänslorna smyga sig sakta tillbaka. Även om det inte är som det var i slutet av november är det helt ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela