Juhlinbäckens Asta

Hos mamma och pappa

Publicerad 2010-08-28 07:25:47 i Blandat,

Nu i helgen har vi åkt hem till Stensele och mina föräldrar. Tyvärr blir det inga bilder i helgen eftersom jag har lyckats glömma kamerasladden hemma. Jag tänkte däremot uppdatera i vilket fall som helst.
Resan gick iaf fantastiskt bra och Ajax sov så got som hela vägen. Det kan vara bra med tanke på att Ajax senare idag följer med sin nya familj tillbaka ner till Sveg. Vi kommer sakna "lillpalten" något enormt. Det känns extra motigt eftersom han är "en Mira med snopp". Det är rätt sjukt men Ajax tittar tom på tv precis som sin mor och det är inte direkt vanligt bland hundar, än mindre valpar. Favoritkanalen lär väl bli animal planet men än så länge tittar han mest på friends.

Han är mkt intresserad av pappas jämthundshane Big och försöker hela tiden busa upp honom. Big är däremot allt annat än villig och försöker hela tiden finta honom för att sedan gömma sig. Det är rätt roligt att en stor hane kan tycka att en sån liten hane är superläskig.

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-08-29 00:11:56

kommer sakna lille Ajax! men givetvis kul att han fått ett "eget" hem. Hoppas att få fortsätta följa alla valparna i deras älgspår :P

hälsa alla i Stensele å ge Bigen en kram från mig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela