Juhlinbäckens Asta

Grattis Josso!

Publicerad 2010-08-29 20:08:22 i Blandat,

Efter Ajax avfärd passade vi på att göra sånt som vi inte har haft tid med pga av valparna. Vi åkte till mamma och pappas stuga, grillade och badade badtunna. Efter det åkte vi hem till min bror, spelade tv-spel och tittade på film.
Det hela slutade dock med att vi somnade på soffan och blev väckta av Delah 05.30. Johan tog då med henne på en rätt lång prommis som jag inte har det minsta minne av eftersom jag fick sova.
Idag har vi dock mest ätit tårta eftersom min brorsdotter fyllde 1 år för dryga veckan sedan och vi också ville vara med och fira lite.





Efter en stunds lek med de nya kastrullerna och leksaksspisen som hon fick av oss upptäckte hon Zelda som låg och spanade på behörigt avstånd. Zelda är inte direkt överförtjust i barn, speciellt inte när de som Josefin upptäcker att hon har en svans som man kan rycka i.
Nu är vi äntligen hemma och har bänkat oss i soffan framför tvn. Imorgon ska Mira ut på premiärsväng i skogen. Hon har återhämtat sig förvånandsvärt snabbt. På tisdag blir det jaktprov för Delah. Vi ser framemot det med spänning.

En annan sak, vi har blivit med båt. Tusen tack pappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela