Juhlinbäckens Asta

Tji fick jag

Publicerad 2012-07-22 12:56:13 i Blandat,

Här hemma har vi det bra även om det är lite ensamt varannan vecka då Johan jobbar eftermiddag. Enda positiva är väl att hundarna får mkt uppmärksamhet och nattcykling. Utställningen förra helgen gick bra och man har lärt sig båda det ena och andra. Denna helgen är vi då i alla fall glada över att bara kunna vara hemma och rå om varandra även om Johan har gått och blivit lite sjuk.
 
Ni måste ju få se min stolthet också. Även om tomatplantorna är en gåva från mamma och pappa så måste jag ändå ta åt mig lite av äran då jag ännu inte lyckats ha ihjäl dem utan snarate motsatsen, fått dem att må helt hyffsat.

Johan har dessutom i veckan färdiställt "trastskyddet" till jordgubbslandet så nu är de förhoppningsvis säkra mot angrepp. Imorse skördades första jordgubben men bilder får vänta tills lite fler av "monsterjordgubbarna" har mognat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan&Elsa

Vi som skriver i den här bloggen heter Johan och Elsa. Just nu lever vi i efterdyningarna av vår första valpkull med jämthunden Juhlinbäckens Asta. Denna blogg handlar om glädjen och utmaningen med att leva med tre hundar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela